Asrar Lydia recenserar Eldranath på Goodreads!

02.02.2020 20:20
 

3.75/5 stjärnor

Den här boken bjuder verkligen på ett fantastiskt äventyr!

Författaren ger oss ett välskrivet, episkt äventyr med nyanserade karaktärer och ett originellt koncept. Änglar och demoner istället för alver i en klassisk fantasymiljö gör att boken känns nyskapande, två-magi systemet med Talorn och Elanir och hur de olika magierna påverkar brukarens personlighet och psyke är intressant och väl genomtänkt.

En sak jag verkligen uppskattade var det faktum att våra ”onda” karaktärer uttrycker en önskan om att förbättra världen.
Det faktum att karaktärerna inte bara är onda ”för att vara onda” utan genuint tror sig göra något som förbättrar världen är guld värt!

Jag hade önskat en lite mer djupdykning i karaktärerna och deras personligheter och historia, men mycket framgår allt eftersom man kommer längre in i boken.

Jag hade även önskar lite mer neutrala namn. Jag är inte ett stort fan av engelska namn i svensk fantasymiljö, men det är inte något som påverkar storyn utan mer en personlig preferens.

Jag rekommenderar starkt den här boken, och jag ser fram emot att läsa fler legender från Azurea i framtiden!

r