Canis - Den Laglöse Lagmannen

12.10.2015 20:10

Canis av Fredrik Dimming.pdf (1,7 MB)

I en stad där lagen är bruten, där gränsen mellan polis och gangster är tunn som en knivsegg, där Metamänniskor med gudalika krafter förkroppsligar den eviga kampen mellan ljus och mörker, finns det en vigilante som verkar i det fördolda och beskyddar de stadsbor som inte kan försvara sig själva…

Hans namn är Canis, den laglöse lagmannen.

------------------------------------------------------------------------

Canis är min femte skrivna roman och handlar om vigilanten Canis som lever och verkar i staden Stormhaven.
Det är en superhjälteroman på svenska, med starka influenser av Batman, Watchmen, Daredevil och X-Men.
Canis utspelar sig visserligen inte i Azurea, men är fortfarande, i mitt tycke, en riktigt bra och kul bok som jag är väldigt stolt över att ha skrivit!
Ladda gärna ned boken och se efter själv!

Omslaget står Daniel Thollin för. Det är även han som har målat mina kartor.
Ta gärna en kik på hans hemsida,  https://www.danielthollin.se/ .
Jag kan dessutom varmt tipsa om hans seriealbum En Ohelig Allians!
https://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=144775

/Fredrik Dimming